6e blog

18 juli 2012 - Mandeville, Jamaica

Hallo allemaal.! Nog twee daagjes en dan zit het er alweer op. Wat een super tijd heb ik hier gehad, soms moeilijke periodes maar ook zoveel mooie momenten!  Ik ben door deze reis zeker veranderd, en heb zeker een andere kijk op bepaalde dingen.! Wat hebben we het goed in nederland,waarom willen mensen altijd meer en meer, de jamaicanan zijn zo open en vriendelijk en willen elkaar altijd helpen ook al hebben ze zelf niet veel, waarom doen wij dat niet wat meer in nederland! Wij hebben het altijd druk druk op onze manier,mischien moeten we wat meer denken zoals hier, wat vandaag niet komt ,komt morgen!  HIk heb vandaag afscheid genomen van alle lieve kindertjes,moelijk hoor! Ik zal ze echt gaan missen.. Ik kijk ernaar uit om weer naar huis te gaan, mijn vrienden en familie weer te zien, en natuurlijk weer om mijn lieve collegas en de kinderen van de Boerderij te zien. Ik zal de andere fotos uploaden wanneer ik thuis ben. Nou ik Zou zeggen tot over een paar daagjes allemaal!! liefs Tinie

1. Attie:
    11 juni 2012
    Tot over een paar daagjes!!
    XxKuszz Attie
  2. Appie:
    11 juni 2012
    topper ben je ,,,en ook je moeder,,ik ben er vorig jaar geweest,heb je gevolgd deze weken ,,,en heb allen maar veel respect,
  3. Annet de Ruiter:
    12 juni 2012
    Ga je nog wat leuks doen de laatste dagen? Ik wens je een goede reis terug.

Groeten Annet
  4. Miny:
    12 juni 2012
    Hey Tinie,

Ik ben super benieuwd naar al je foto's en verhalen. Geniet nog even van je laatste dagen in Jamaica.

Tot volgende week! Liefs Miny
  5. Marianne:
    15 juli 2012
    Dag Tinie,
    Op Internet kwam ik je leuke blog tegen. Wat schrijf je eerlijk over je ervaringen.
    Eind sept. ga ik ook naar Jamaica. Misschien heb je nog wat tips voor mij? Graag hoor ik van je.
    Groet,
    Marianne
  6. Tinie:
    Dag Marianne,

Wat leuk om te horen dat je mijn blogs mooi vond, ik heb echt een super tijd gehad in jamaica. Wat ga je precies doen in jamaica als ik vragen mag? Ik zou sowieso een informatie boekje over jamaica kopen, daar staat vaak heel veel informatie in over de gewoontes, de mooiste plekjes om te zien etc. Voor de rest kan je eigenlijks alles wel krijgen in jamaica. De mensen zijn erg vriendelijk en willen je overal mee helpen, ga niet op elk voorstel in. Iedereen wil vrienden met je worden,maar sommigen gaat het je alleen om het geld, ze denken vaak echt dat je rijk bent wanneer je blank bent. IK zou sowieso niet alleen over straat gaan, ook al is echt de meerderheid super vriendelijk en heeft het goed met je voor er zijn altijd mensen die op je geld uit zijn.En je moet alleen de taxi's nemen met een rood kentekenplaat. Gelukkig heb ik zelf hier niks van meegemaakt,maar twee andere vrijwilligers zijn wel beroofd. Voor de rest moet je gewoon genieten.. Want voor je het weet is het om!! Als je reistijd hebt zou ik de blue mountains aanraden,dat is echt super mooi! Alles is eigenlijks mooi, mooie stranden,watervallen etc. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Ik wil je alvast een goede en veilige reis wensen. Nog 1 tip ik zou een pinpas en een creditcard of dergelijk meenemen, ik had nogal problemen met geld opnemen. Groetjes Tinie
  7. Marianne:
    Dag Tinie,
    Fijn dat je zo snel reageert. Bedankt voor je bruikbare tips. Ik weet nog niet naar welk project, ik ga met projects-abroad.Ik hoop dat komende maand te horen. In ieder geval zit ik in de buurt van Mandeville.
    Mischien kunnen we via je prive-mail of tel. nog contact hebben. Dan is het niet zo openbaar!
    Hoor graag weer wat van je.
    Groet,
    Marianne
  8. Tinie:
    16 juli 2012
    Ja dat lijkt me leuk, ga je ook een blog bij houden. Je gaat met project abroad,nou dan krijg je sowieso een super tijd, echt een goed project. Ze begeleiden je goed en willen je graag helpen, en zijn erg aardig! Ik woonde ook in mandeville. Het is erg chaotisch maar echt binnen een week went het al, ook moet je er niet vreemd van opkijken dat je met veel mensen in een taxi zit, mijn record was negen mensen in een normale taxi. Het is een hele andere wereld, ik vond het erg leuk dat je je echt tussen de mensen leeft die er wonen en dat je echt de cultuur meekrijgt. Maar mijn email adres is [email protected] kunne we zo wel contact houden. Hoelang ga je eigenlijk heen?
    Groetjes Tinie
  9. Martina:
    25 juli 2012
    Hallo

Voor twee jaar geleden een super tijd gehad. Heerlijke sfeer daar. Deze winter weer voor een maandje richting de vriendelijke jamaicanan

gr

Martina
  10. Marianne:
    25 juli 2012
    en wanneer ga jij Martina????